FAQ ZooEasy

Ik krijg geen e-mail met het wachtwoord
Ik krijg geen e-mail met het wachtwoord voor mijn account

Antwoord: Uw wachtwoord wordt verzonden vanaf het e-mail adres ZooEasy <supportonline@zooeasy.com>. Het komt soms voor dat deze e-mail voor spam wordt aangezien door uw e-mail programma. Controleer of de e-mail in de map ‘Ongewenste e-mail’ of een andere map voor spam staat. Is dit niet het geval, neem dan contact op de beheerder van ZooEasy Online.

Inlogproblemen
Ik heb mijn login-naam en wachtwoord gekregen, maar het lukt me niet om in te loggen

Antwoord: Als u de inloggegevens hebt ingevoerd en op de knop Inloggen in ZooEasy Online hebt geklikt, komt er in het vakje Administratie “Vereniging Het Nederlandse Kooikerhondje” te staan. Daarna moet er nog op de knop Inloggen in administratie geklikt worden. Dit wordt door sommigen nog wel eens vergeten.
Gebruik het emailadres waarop u het account heeft aangevraagd en vergeet niet de vinkjes aan te zetten.

Wachtwoord wijzigen
Ik wil graag zelf mijn wachtwoord veranderen is dit mogelijk? Het wachtwoord dat ik automatisch krijg is lastig te onthouden

Antwoord: Het wachtwoord wordt door ZooEasy toegekend en is niet zelf te wijzigen naar een eigen wachtwoord. Op elk moment een nieuw wachtwoord aangevraagd worden, dat direct per mail wordt toegestuurd en gebruikt kan worden. Gebruik hiervoor de knippen en plakken functie en vink bij het inloggen het vakje wachtwoord onthouden aan

Ik kan een bepaalde hond niet vinden
Ik kan een bepaalde hond niet vinden

Antwoord: U kunt een hond het makkelijkst zoeken als u het registratienummer of (een deel van) de stamboomnaam weet. Roepnamen zijn niet geregistreerd. U kunt een deel van de stamboomnaam of het registratienummer invoeren en een wildcard * gebruiken om het onbekende deel voor en achter die naam te zetten. Hierdoor worden alle honden getoond waar de ingevoerde naam of nummer bij bekend is.

Houd er rekening mee dat speciale tekens in een naam ook precies zo ingevoerd moeten worden. U kunt er ook voor kiezen hiervoor een wildcard te gebruiken. Een wildcard werkt echter alleen als die voor of achter de zoektekst wordt geplaatst, niet middenin een tekst.

Wat is het inteeltpercentage dat getoond wordt in de stamboom?
Wat is het inteeltpercentage wat getoond wordt in de stamboom?

Antwoord: De inteeltcoëfficiënt is een percentage dat aangeeft in hoeverre er sprake is van inteelt bij een dier. Dit wordt bepaald en berekend aan de hand van de volledige stamboom. Op basis van de geboortedatum worden dieren gesorteerd in een lijst. De mate waarin een verwant dier invloed heeft op de inteeltcoëfficiënt is afhankelijk van de generatie waarin het zich bevindt.
Hoe lager het percentage, hoe minder inteelt er heeft plaats gevonden.
Op dit moment berekent ZooEasy dit over vijf generaties.

Er zijn geen adressen of telefoonnummers beschikbaar…
Er zijn geen adressen of telefoonnummers beschikbaar, iets wat heel erg makkelijk is om contact op te nemen met de eigenaar van bijvoorbeeld een toekomstige dekreu.

Antwoord: Adressen zijn privacygevoelig en mogen niet worden gepubliceerd.
De adressen van eigenaren die hun honden op de dekreuenlijst van de VHNK hebben geplaatst zijn wel zichtbaar in het menu Honden, in het tabblad Extra velden, subtabblad Stud dog.

Ik heb een foto ingestuurd van mijn hond en die staat er niet in
Ik heb een foto ingestuurd van mijn hond en die staat er niet in

Antwoord: Momenteel zijn er nog maar weinig foto’s beschikbaar in de database. De foto’s van de dekreuenlijst zijn wel beschikbaar omdat deze reeds in goed formaat zijn aangeleverd. Foto’s graag als JPEG (.jpg) bestanden aanleveren onder vermelding van stamboomnummer hond. Het bestand mag maximaal 150 Kb groot zijn.

Alleen duidelijke foto’s genomen van het zijaanzicht van de hond, zonder storende achtergronden zoals bv benen, huiskamers, showplaatsingen e.d worden geplaatst, dit ter beoordeling VHNK team. Vragen hierover? Stuur een email.